Ontdek onze blogartikelen:

want een investering in kennis
levert de beste interesten op

5 tips: Hoe haal je het maximale uit je Facebookpagina?

5 tips: Hoe haal je het maximale uit je Facebookpagina?

Het is 2016, Facebook is niet meer weg te denken en heeft meer dan 1,5 miljard gebruikers. Iedereen zit op Facebook en dagelijks socializen miljoenen mensen via dit online netwerk kanaal. Maar ook al zijn alle statistieken omtrent Facebook heel indrukwekkend, is het ook daadwerkelijk interessant voor uw onderneming of organisatie om via dit kanaal inspanningen te leveren?

Dat is het absoluut, als je het correct gebruikt met een doelgerichte strategie.

Veel ondernemingen gebruiken hun Facebookpagina enkel om over zichzelf te berichten, en vragen zich af waarom er na enkele dagen geen feedback of betrokkenheid is van hun netwerk. Er bestaan geen regels die garanderen dat uw sociale media inspanningen niet voor niets zullen zijn, maar we geven u graag 5 basistips die u kunnen helpen om de Facebookpagina van uw onderneming of organisatie levendiger te maken en de betrokkenheid van uw netwerk te vergroten.

1. KIES HET JUISTE TIJDSTIP

De meeste mensen starten hun werkdag, vergezeld van een kop koffie, met het controleren van emails en andere berichten alvorens aan het werk te gaan. U zou er voordeel uit kunnen halen door op dat moment de interactie aan te gaan met uw online netwerk. Doe de test en evalueer welke berichten de meeste interactie genereren. Dit kan 's morgens, 's middags of 's avonds zijn. Eens je dit getest hebt en ontdekt wat het uitgelezen tijdstip is, dan zal u uw online netwerk effectiever kunnen benaderen.

2. MAGNETISCHE INHOUD

Net zoals wanneer u naar een netwerk event zou gaan en iemand begint te praten over iets wat u niet interesseert, zo ook zal uw online netwerk niet geboeid blijven wanneer u enkel droge en zelfpromotende berichten plaatst. Eén manier om dit te voorkomen is door u te focussen op "magnetische inhoud". Dit is inhoud dat uw netwerk relevant en interessant vindt, en waarvan ze bereid zijn dit te delen met hun eigen netwerk. Deel grappige of pakkende beelden, bruikbare inhoud en interessante weetjes. Wanneer u goede inhoud aanbiedt die uw netwek nuttig vindt, dan is de kans veel groter dat ze waarde gaan hechten aan uw onderneming of organisatie.

3. AFBEELDINGEN

Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, zo luidt het spreekwoord. Maak hier gebruik van en post relevante, interessante en boeiende afbeeldingen bij uw berichten. U heeft hiervoor geen dure camera nodig, zorg er gewoon voor dat uw afbeelding een indruk maakt op uw publiek en dat ze relevant is. Een pakkend beeld vergroot de kan dat uw bericht gedeeld zal worden. Ook grappige afbeeldingen vergezeld van een eigenzinnige opmerking hebben de mogelijkheid om betrokkenheid te creëren bij uw publiek.

4. UPLOAD EEN NIEUWE COVER FOTO

Uw cover foto is een belangrijk onderdeel van uw Facebookpagina. Elk bericht dat u post en elke commentaar dat u geeft in naam van uw onderneming of organisatie zal uw cover foto weergeven. Een cover foto geeft de mogelijkheid om datgene waarvoor uw onderneming staat te weerspiegelen. Neem dan ook de nodige tijd om een cover foto te creëren die indruk maakt. Hou het simpel en professioneel. Een mogelijkheid is om één van de gezichten van uw onderneming of organisatie te gebruiken om een persoonlijkere band te creëren.

5. FEEDBACK VRAGEN

Veel mensen geven online hun feedback en input aangaande specifieke producten, diensten en merken. Gebruik uw Facebookpagina om deze informatie te verkrijgen van uw klanten in plaats van te betalen voor bepaalde analyses. Wanneer u een nieuw product wilt lanceren of verkopen, vraag dan aan uw netwerk wat ze vinden van uw idee. Of wanneer u een nieuwe dienst wilt lanceren, vraag dan feedback en eventuele suggesties. Mensen willen het gevoel krijgen dat de onderneming of organisatie begaan is met hen. Maak hier dan ook gebruik van!


Geef een persoonlijke touch aan uw Facebookpagina en focus op het engageren van uw netwerk. Dit zal helpen om voor uw onderneming of organisatie de band met uw klanten of leden te versterken.